Eurofighter Typhoon или EF-2000 е проект на консорциум, съставен от три концерна: Alenai Aeronautica, BAE Systems и EADS. Eurofighter за четири нации е ниско крило тип делта с патешка предна опашка. Неговата основна задача е да води въздушен бой и атака отвъд видимостта. Може да атакува и наземни цели. Eurofighter се характеризира с висока маневреност при свръхзвукови полети. Съвременните двигатели му позволяват да лети със свръхзвукова скорост без използване на форсаж. Typhoon е въоръжен с вътрешно 27-милиметрово оръдие Maus?r BK27. На тринадесет възли под крилото (4 + 4) и под фюзелажа (5), BVRAAM (ракета въздух-въздух, атакуваща извън полезрението), ASRAAM (усъвършенствана ракета въздух-въздух), ракети Storm (въздух- към земята) могат да бъдат прикрепени. Сянка или Телец. Арсеналът на Typhoon също включва ракетите Brimstone и DWS 37 въздух-земя, както и бомби с лазерен лъч (необходим е лазерен целеуказател). Бордовата система за управление на оръжията следи, тества и изстрелва арсенала, прикрепен под крилата. Целта EF-2000 е интегрирана система за откриване на електромагнитни емисии и смущения (ESM / ECM), наречена DASS, тя се състои от активни смущаващи глави, антени за откриване на емисии, предни и задни предупредителни станции (RWR) и термична (сигнал) и радар (факел) система за изстрелване (диполи). Откриването / проследяването се извършва (подобно на руския МиГ-29) от две системи. Първият е насочен напред термичен сензор (FLIR), който работи във връзка със системата за термично откриване и проследяване IRST. Вторият чифт очи е, разбира се, многофункционалният доплеров радар ECR 90, работещ в X-обхвата. Той е изграден от консорциума Euroradar, състоящ се от британската компания Marconi Electronic Systems, ENOSA от Испания, FIAR от Италия и Daimler Chrysler Aerospace (DASA) от Германия. Пилотът на Eurofighter седи в пилотска кабина, оборудвана с гласово управление. Освен това има приблизително 25 контролни бутона на дросела и лоста. Информацията се представя на многофункционалния отразяващ дисплей MHUD и трите цветни мултифункционални дисплея MHDD на конзолата. Той е допълнен от системата за представяне на HMS, монтирана на каска. Използван е стол за катапултиране Martin Baker Mk16A тип 0-0. Тъй като самолетът е статично нестабилен, бордовият компютър се управлява директно от контролните повърхности и механизацията на аеродинамичния профил чрез цифрова система за управление на полета. EFA се задвижва от два двупоточни реактивни двигателя Eurojet EJ200, всяка осигуряваща 60 kN тяга и 90 kN форсажи всеки. Двигателите са с цифрово управление. Технически данни: Максимална скорост: 2124 km/h, скорост на набор: 315 m/s, максимален таван 19 812 m, максимален обхват: 3790 km, въоръжение: стационарно - 1 оръдие Maus?r, калибър 27 mm, окачено - до 7500 kg.Мащаб: 1:72Размер на готовият модел: 22.2 x 15.5 смНиво на трудност: 4Брой части:85Материал: пластмасаНеобходимо е сглобяване и боядисване
Сглобяем модел, Revell, Германски изтребител Eurofighter, Luftwaffe 2020 Quadriga, 85 части